ג'ק לו, יהודי חרדי, ימונה לשגריר ארה"ב בישראל

    פנחס בן זיו No Comments on ג'ק לו, יהודי חרדי, ימונה לשגריר ארה"ב בישראל

    הבית הלבן בהודעה רשמית: ג'ק לו, יהודי שומר תומ"צ, ימונה לשגריר ארה"ב בישראל במקומו של תום ניידס שהודיע על פרישה. שר החוץ אלי כהן בירך על המינוי ואמר: “ג’ייקוב לו הוא חבר אמת של מדינת ישראל"

    הדגל בחצי התורן בשגרירות ארה"ב בתל אביב
    9:52
    14.05.24
    יצחק שינפלד ויוסי ויצמן No Comments on ב'עדה החרדית' שוקלים: 'אזהרת מסע' חמורה על מירון

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הבית הלבן פרסם אמש הודעה רשמית לפיה ג'ק לו, יהודי חרדי שכיהן בתפקיד שר האוצר ולפני כן שימש ראש הסגל של הנשיא לשעבר אובמה, ימונה לשגריר ארה"ב ישראל.

    לו משמש כיום שותף מנהל של פירמת לינדזי-גולדברג ומרצה כפרופסור אורח לעניינים בינלאומיים וציבוריים באוניברסיטת קולומביה.

    מדובר במי שמכיר היטב את הממשל האמריקני ואת מחלקת המדינה. הוא שימש גם בתפקיד תת מזכיר המדינה לעניינים כלכליים וניהל משרדים ממשלתיים אמריקניים. לפני כן היה עוזר מיוחד לנשיא לשעבר ביל קלינטון.

    לו בן ה-68 יחליף את טום ניידס שסיים את תפקידו בשבועות האחרונים ומינויו טעון את אישור הסנאט האמריקני. הוא יצטרך להתמודד עם המתיחות הגוברת בין וושינגטון לישראל בצל הרפורמה המשפטית והמחלוקות האידיאולוגיות בין ממשלת ישראל והממשל האמריקני.

    השגריר המיועד הוא יהודי שומר תורה ומצוות וידוע כמי שבמהלך שלל תפקידיו הקפיד על שמירת השבת. בממשלי קלינטון ואובמה שימש איש הקשר לקהילה היהודית בארה"ב. בתפקיד זה נאלץ לא אחת להסביר ליהודי ארה"ב מהלכים לא פופולריים של הממשל – כולל הסכם הגרעין עם איראן. בכנס יהודי גדול בניו יורק בו השתתף וניסה להגן על הסכם הגרעין הוא ספג קריאות בוז. בהרצאות שנשא בשנים האחרונות המשיך לומר שההסכם היה טוב לכל המעורבים בו.

    הוא השגריר היהודי הרביעי המשמש בתפקיד בישראל אחרי דן שפירו, דיוויד פרידמן ותום ניידס.

    שר החוץ אלי כהן בירך על המינוי ואמר: “ג’ייקוב לו הוא חבר אמת של מדינת ישראל. אנו מצפים לעבוד עמו ברוח שיתוף הפעולה והברית המבוססת על ערכים משותפים, לטובת המשך העמקת הקשר בין ישראל וארה”ב”.



    0 תגובות